De 2de dag: de dag van kennismaken - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Eline Bont - WaarBenJij.nu De 2de dag: de dag van kennismaken - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Eline Bont - WaarBenJij.nu

De 2de dag: de dag van kennismaken

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

22 Juni 2023 | Bonaire, Kralendijk

Heerlijk uitgeslapen stond ik om half 9 op voor een uitgebreid ontbijt. Met hagelslag en kaas, een gekookt eitje en een tropisch sapje. Daar maakte ik kennis met Brigitte. Een dame die ook alleen was afgereisd naar Bonaire en vandaag op pad ging met een auto welke ze 3 dagen had gehuurd. Ze wilde de zuidkust langs en ging vandaag naar een strandtent om daar te kunnen snorkelen. Als ik zin had en voldoende was geaklimatiseerd was ik welkom om mee te reizen. Alleen is tenslotte ook maar alleen. Ze gaf aan elke dag te ontbijten dus dat we elkaar wel bij het ontbijt zouden treffen de komende dagen om verdere afspraken te maken.

Daarna het koffer en de rugzak voor een deel uitgepakt en gebeld met het thuisfront. Het was fijn om iedereen weer eens te hebben gesproken.

Vervolgens boodschappen gedaan zodat ik voor 2/3 avonden eten kan.

Na even te hebben gerust na deze wandeling op pad gegaan om het grote cruiseschip te gaan bekijken wat voor anker is gegaan. Nou niks gelogen hoor, wat een inmens groot ding. 4 zwembaden, 7 restaurants, een casino en stopping mall om taxe free te kunnen shoppen als ze 2 miles uit de kust bleven.

Lekker geplonst tussen de locals en Amerikanen. Ineens word ik aangesproken door Martin. Een Amerikaan van de boot die in het dagelijks leven als verpleegkundige werkt bij mensen met weerstandsproblem waarvoor hij infusie met immunoglobulines geeft. Hij was het werk zat en wilde ontspanning en massages en nam daarom de boot. Gezellig gekletst maar na een uur in de volle zon met factor 30, toch maar snel eruit. Rondje gelopen bij de winkeltjes en weer terug naar het appartement om een heerlijke borrel te nemen. Er zaten 2 stellen in het zwembad en met de eigenaars een gezellig gesprek.

18uur gaan douchen en eten gaan koken, lekker gegeten en om 21.30uur moe maar voldaan naar bed.

Eline

Ik ben praktijkverpleegkundige en moeder van 2 schatten van kids Jins en Pip en gelukkig getrouwd met Alex. Waarom ga ik dan alleen op reis: na ruim een jaar long-covid patiënt te zijn neemt de behoefte aan zon toe. Neem daarbij de pittige periode rondom het ziek zijn van broer, wat maakt dat ik graag een week tot mezelf wil komen. Mijn gezin bestaat uit fijne mensen maar ze kunnen niet wennen aan nieuwe vakantieplekken en daarom geven ze mij de ruimte om alleen te gaan.

Actief sinds 14 Juni 2023