Dag 6: Wandeling en uit eten - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Eline Bont - WaarBenJij.nu Dag 6: Wandeling en uit eten - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Eline Bont - WaarBenJij.nu

Dag 6: Wandeling en uit eten

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

26 Juni 2023 | Bonaire, Kralendijk

Na vroeg wakker te zijn geworden, een frisse douche weer naar een overheerlijk ontbijt van Martijn en Sabine. Wat een verwennerij iedere dag opnieuw. Een dag van afscheid nemen en opnieuw mijn eigen pad bewandelen. Letterlijk!

Na het ontbijt waar ik gezellig heb gekletst met Brigitte die vandaag vertrekt, bij terugkomst op de kamer eerst met thuisfront gebeld en daarna opnieuw van vermoeidheid in slaap gevallen. Buikje was rond dus ongeveer 1,5uur geslapen en toen toch omgekleed om op pad te gaan naar de ijssalon Gio's. Een wandeling langs gekleurde huisjes en leuke winkeltjes. Helaas is hier op zondag bijna alles gesloten. Op enkele restaurantjes en een ijssalon na is alles dicht. Dus voor souvenirs moet ik nog terug.

Via de boulevard terug en genieten van alles om me heen. Krabbetjes die uit het water kruipen, locals die op het plein elkaar opzoeken, gesprekken zijn Papiaments en dat is echt niet te volgen. Gezinnen in het water op zoek naar verkoeling, want ondanks de wind is het dagelijks 31 graden. Uiteindelijk met veel foto's terug, ook nu met mooie muurschilderingen natuurlijk met flamingo's. Bij thuiskomst om half 5 nog effe gebeld met Alex omdat Pip haar dag niet had vandaag, maar ze lag al onder zeil net als Jins.

Daarna terug naar de bar om een laatste knuffel aan Brigitte te geven en ze een goede reis terug te wensen. Op dit moment is ze net een half uur onderweg naar huis. Wat een fijn mens en wat een leuke raakvlakken hadden we, dezelfde reden om op het eiland te zijn en elkaar daar in vinden.

Vanavond uit eten geweest bij Italian night bij Sebastians beach bar. Wat een mooie anthourage. Een steiger aangekleed als restaurant en ik zat op een vlonder aan het water. Genoten van de onwijs mooie zonsondergang. Ik zat eerste rang aan het water. Gestart met een heerlijke salade, daarna een pizza. De smaken liepen nogal door elkaar heen, maar zeker de moeite waard. Daarna terug naar de kamer, lekker uitbuiken bij de tv. Weltrusten en tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik ben praktijkverpleegkundige en moeder van 2 schatten van kids Jins en Pip en gelukkig getrouwd met Alex. Waarom ga ik dan alleen op reis: na ruim een jaar long-covid patiënt te zijn neemt de behoefte aan zon toe. Neem daarbij de pittige periode rondom het ziek zijn van broer, wat maakt dat ik graag een week tot mezelf wil komen. Mijn gezin bestaat uit fijne mensen maar ze kunnen niet wennen aan nieuwe vakantieplekken en daarom geven ze mij de ruimte om alleen te gaan.

Actief sinds 14 Juni 2023
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 2966

Voorgaande reizen:

14 Juni 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

Landen bezocht: