Dag 7: Relax, take your time... - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Eline Bont - WaarBenJij.nu Dag 7: Relax, take your time... - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Eline Bont - WaarBenJij.nu

Dag 7: Relax, take your time...

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

27 Juni 2023 | Bonaire, Kralendijk

Na een heerlijk ontbijt een dag zonder plannen. Ga ik opnieuw het dorp in of blijf ik hier? Wat ga ik morgen doen? Kortom dilemma's.

Eerst naar huis gebeld, waar het gelukkig een stuk beter gaat nu de aftelkalender nog 2 nachtjes aan geeft dat ik thuiskom. Nog wat belangrijke zaken voor school besproken en toen lekker naar buiten gegaan. Poeh, wat is het heet! De zon staat steeds meer op het terras, dus ik besluit de koelte van de airco op te zoeken. Totdat Martijn komt om de vuilniszakken te verversen. Hij laat me met rust en geeft me alles aan. Doe maar op jouw tijd. En ik denk, waarom heb ik mijn Diamond painting meegenomen. Voor ontspanning, juist. Ja, ik weet dat het 2020 is, maar sinds mijn corona-infectie kan ik hiermee mijn vermoeidheid rekken en daarom geeft het me ontspanning.

Maar voor ik het weet is het 18uur en tijd om me klaar te maken voor een avondje op stap. Dit keer ga ik bij Roos eten. Een Surinaams-Chinese dame die naast de B[e-38]B ook een klein restaurantje runt met simpel voedsel recht uit het hart. Gevonden via Google en hoog beoordeeld bij zowel tripadvisor als bij Google. Ik startte met een surinaamse Risolle en een zelfgemaakte loempia beide met kip en groenten met daarbij een zelfbereide chilisaus. Mijn vingers heb ik erbij afgelikt, zo smakelijk! Als hoofdgerecht nam ik een bami met kipsaté en kreeg daarbij een potje homemade sambal. Nu weten de meesten dat ik niet pittig eet, maar dit was lekker, njammie!!! De limonade ernaast was goed bluswater. Als toetje wilde ik de bakbanaan nemen maar die was helaas op, maar ze had cake met mangosaus als vervanger. Dat was ook al zo lekker. Kortom een aanrader in een verscholen hoekje.

Bij thuiskomst treinkaartje geregeld en ingecheckt voor vliegtuig, want morgenavond zetten we de terugreis in, door een nachtvlucht naar huis.

Maar morgen heb ik nog een leuke dag op de planning, dus blijf me vooral nog volgen de komende 2 dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik ben praktijkverpleegkundige en moeder van 2 schatten van kids Jins en Pip en gelukkig getrouwd met Alex. Waarom ga ik dan alleen op reis: na ruim een jaar long-covid patiënt te zijn neemt de behoefte aan zon toe. Neem daarbij de pittige periode rondom het ziek zijn van broer, wat maakt dat ik graag een week tot mezelf wil komen. Mijn gezin bestaat uit fijne mensen maar ze kunnen niet wennen aan nieuwe vakantieplekken en daarom geven ze mij de ruimte om alleen te gaan.

Actief sinds 14 Juni 2023
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 2968

Voorgaande reizen:

14 Juni 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

Landen bezocht: