Dag 4: Eén roadtrip langs de zuidkust van Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Eline Bont - WaarBenJij.nu Dag 4: Eén roadtrip langs de zuidkust van Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Eline Bont - WaarBenJij.nu

Dag 4: Eén roadtrip langs de zuidkust van Bonaire

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

24 Juni 2023 | Bonaire, Kralendijk

Wat een onwijsmooie dag hebben we achter de rug zeg! Roodverbrand nekje van het snorkelen maar meer dan de moeite waard. Ik leerde eerder deze week een dame kennen van 54 jaar die met dezelfde doelen op vakantie was en zij had een auto gehuurd en vond het wel leuk om samen op te trekken een dag en dan de zuidkust aan te pakken.

We zijn gestart bij Te Amo Beach/Donkey Beach waar een groep middelbare scholieren een beachparty had. Wij waren daar om te snorkelen. Begonnen met het snorkelmasker wat ik van thuis had meegenomen maar daarvan ging ik alleen maar hyperventileren. Gelukkig had Brigit een masker met snorkel geleend bij de eigenaar en daar ben ik mee het water ingegaan. Dat ging prima en daar heb ik mooie vissen gezien.

Vervolgens de zoutvlaktes over om kortbij de pier te gaan snorkelen, maar hier raakt Birgit de snorkel kwijt door de pittige stroming. Dus ik opnieuw met het masker aan de gang maar door de stroming lukte het echt niet. We zijn uiteindelijk doorgereden naar de slavenhuisjes. Erg indrukwekkend om te zien. We begonnen bij de witte en gingen later door naar de oranje. Rood en blauw bestaat niet meer, maar waren er vroeger wel.

Vervolgens de route vervolgt op zoek naar flamingo's en ja hoor, hoe zuidelijker, hoe meer we ze zagen en hoe dichterbij. Hier hebben we diverse stops aan gewaagd.

Na de vuurtoren zijn we doorgereden naar Sorobon Beach waar Sebastian's Beach een strandtent heeft. Er was een heerlijke Dj (izee) aan het draaien waardoor we lang zijn blijven plakken. Lekker geluncht en passend 16uur terug naar het appartement. Aan de bar een heerlijke cocktail besteld en nieuwe gasten verwelkomt om daarna me terug te trekken op de kamer voor een lekkere douche en after sun.


  • 24 Juni 2023 - 09:15

    Trudy :

    Zwijmel de zwijmel, wat een mooie kleuren, omgeving zie ik voorbij komen! Snorkelen lijkt mij ook super!

    Enjoy!


  • 24 Juni 2023 - 10:14

    Anja:

    Geweldig Eline, echt genieten[e-1f9a9][e-1f9a9]


  • 25 Juni 2023 - 18:24

    Marit:

    De flamingo’s voor Pip! [e-1f9a9][e-2705]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik ben praktijkverpleegkundige en moeder van 2 schatten van kids Jins en Pip en gelukkig getrouwd met Alex. Waarom ga ik dan alleen op reis: na ruim een jaar long-covid patiënt te zijn neemt de behoefte aan zon toe. Neem daarbij de pittige periode rondom het ziek zijn van broer, wat maakt dat ik graag een week tot mezelf wil komen. Mijn gezin bestaat uit fijne mensen maar ze kunnen niet wennen aan nieuwe vakantieplekken en daarom geven ze mij de ruimte om alleen te gaan.

Actief sinds 14 Juni 2023
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 2967

Voorgaande reizen:

14 Juni 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

Landen bezocht: